• Kegeloefeningen _298713279.jpg

    Zo kom je lekkerder klaar!

    Kegeloefeningen

    Kom je nog steeds niet zo heel lekker klaar? Of gewoon veel te weinig? Dan hoef je niet meteen je nieuwe óf huidige vlam bij het grofvuil te zetten. Wat wel? Gewoon dagelijks wat kegeloefeningen doen!

    Om misverstanden te voorkomen: met kegeloefeningen bedoelen we geen oud-Hollands familiespel. Maar oefeningen waarmee je de bekkenbodemspieren traint. De oefeningen zijn bedacht door Arnold Kegel. En voilà, zie daar het ontstaan van de naam. 

    # Incontinentie
    De PC spier is de belangrijkste bekkenbodemspier. En nee, dat is niet de spier die je gebruikt om een computer te besturen, há há. Het is de spier tussen het schaambeen en het stuitbeen.

    Je gebruikt ‘m onder andere om te voorkomen dat je in je broek zeikt, of kakt. Of om een baby mee uit te poepen. Maar nog veel belangrijker: je hebt de spier nodig om (veelvuldig) klaar te komen!

    # Intense orgasmes
    En ja, mannen hebben ze dus ook. Sterker nog. Mannen die kegeloefeningen doen hebben tijdens de seks een hardere én dikkere zwans. En hij blijft ook echt langer hard. En ja, dat betekent inderdaad dat ze dan niét binnen twee minuten klaarkomen.

    Ook hun erectieproblemen verdwijnen als pennen op een redactie. Onderzoek toonde aan dat na drie maanden kegeloefeningen, 40% van de 55 mannen ineens geen last meer hadden van issues down under.

    En de vrouwelijke voordelen? Ze komen vaker én intenser klaar. En de punanie voelt strakker aan. En dat is vooral als de spieren tijdens penetratie worden aangespannen. Sommige lucky ladies zouden zelfs klaarkomen door puur en alleen de kegeloefeningen.

    abc5media_image_0
    # Fallus én flamoes-fitness
    Goed nieuws dus voor alle dames en heren die troubles hebben met klaarkomen. Want je kunt je bekkenbodemspieren heel simpel trainen. En nee, een paarse Tarzan is overbodig. Net als een ingewikkeld abonnement van de sportschool. Je kunt ze gewoon trainen terwijl je achter je bureau zit. Of afrekent bij de kassa. Trust us: niemand die het ziet!

    Kegeloefeningen zijn namelijk nóg makkelijker dan het openen van een tube tandpasta. Om te beginnen kun je het op de wc proberen, als je bijvoorbeeld heel nodig moet plassen. Maar nét voordat je uitgeplast bent, de boel ophouden. Precies ja, dat zijn je bekkenbodemspieren.

    # Train iets!
    Dat vasthouden en loslaten zijn de basisoefeningen. Je hebt verschillende oefeningen om je ‘zo krijg je betere orgasmes’-spier te trainen. Langzaam. Of juist kort en snel. Doe je de langzame variant? Dan kun je bijvoorbeeld doen alsof je spieren een soort liftje zijn die langzaam omhoog moeten. En precies op het punt waar je niet verder kan, de boel minimaal twee seconde vasthouden.

    Dit herhaal je dan zo’n 10 keer. Na elke nieuwe week kun je steeds meer secondes toevoegen. Tot een maximaal van 10 seconden. Een andere kegeloefening is de boel 30 seconde vasthouden. En daarna weer 10 seconde ontspannen. Ook dit herhaal je 10 keer.

    # 5 minuten werk
    De korte variant is het meest vergelijkbaar met je orgasme. Je spieren bewegen zich namelijk exact hetzelfde. Een oefening hiervoor is 30 keer heel kort je PC-spier aanspannen. Of vijf keer heel kort. En dat dan vijf keer herhalen.

    Wil je nog verder tot het gaatje? Dan kun je net als de Russische Tatyana of onze Nathan een bundel aan je doos of ballen hangen. Ja, serieus. Mevrouw Kozhevnikovakan kan er zelfs 14 kilo aan kwijt. Heb je geen trek in een halter aan je geslachtsdeel? De dames kunnen er ook wat kralen indouwen. En dan de knijp-en-los-oefeningen doen. Hier vind je trouwens nog meer oefeningen.

    # Sterke units
    Het is uiteraard aan jezelf met wat voor solide PC-spier je wil rondhuppelen. Vaak wordt aangeraden om twee oefeningen, twee tot drie keer per dag te herhalen.

    Kegeloefeningen zijn niet zoals een camouflage crème dat je meteen resultaat ziet. Meestal heb je twee maanden nodig om echt de vruchten ervan te plukken. Stop dus niet meteen als je na één keer oefeningen nog steeds een kut-orgasme hebt.

    Hoe je weet of je op de goede weg zit? Als je orgasmes intenser zijn en je meer controle hebt over je ejaculaties. En jij je plas na 10 biertjes ineens wél kan ophouden. 

Spuiten en Slikken

Over S&S

Hier vind je je dagelijkse dosis seks- en drugs info. Er wordt gespoten, onderzocht, geslikt, meegemaakt, getest en geneukt. In naam der wetenschap. En uit liefde voor jullie.

Zoeken

Heb je ons iets te melden? Iets liefs, iets geils, iets geks? Social ons! Kusje.